الموقع على فيسبوك
لاحقا

روايات حلوه وشيقة

رواية هوس عشقك
البارت 04
ومع سطوع القمر الذي ينير ارجاء المدينه وصل ادم لقصره كان ف قمه السعاده يترقص قلبه ع اوتار الهوس نعم فهو تعدي كل مراحل الحب ووصل للمنتهي فهو لاول مره ف حياتيه يتكلم بهذا الهدوء مع حواء يتحجج بالاشياء لرؤيتها حتي انه ظل يفكر بها حتي غلبه النوم وفي صباح يوم جديد وسطوع الشمس الذهبيه التي تداعب خصلات شعرها الحريري المندثر حولها بعشوائيه وتفيق بطلتنا ع رنين منبه تمام الساعه السابعه لتستعد ليوم عاشق ومعشوقه ليوم مع من بدأ بتقيد قلبها ثم تهب من سريرها ودلفت لتأخذ حمامها وتخرج وتؤدي فريضتها وتذهب لترتدي سالوبيت جينز وحجاب ب اللون السماوي وايضا حذاء بنفس اللون وظهرت ف قمه الأناقه واخذت اغراضها وذهبت لجامعتها ---------------------------- وف قصر عز الدين .. نجد الجد يترأس طاوله الفطار وكارمن تأكل بطريقه طفوليه عز الدين :_ اي ي حبيبه جدو بتاكلي بسرعه ليه كدا كارمن :_عندي سيكشن ي جدو وهتأخر الجد:_طاايب استني الواد مروان زمانه نازل يوصلك ف طريقه عشان متتأخريش كارمن :_لا ي جدو الله يخليك بخاف من سواقته اووي مروان وهو ينهي اخر درجات السلم بتقولي حاجه ي كارمن كارمن :_ لا لا ابدا دا جدو بيقولي انك توصلني وانا قولت بلاش عشان مشغلكش مروان :_ لا ي حب عادي يلااا بينا ااه صحيح ي جدو عايز حضرتك ف موضوع مهم اووي انهارده وغمز لكارمن دون انتباه الجد لهما الجد:_خير ي مروان مروان :_ خير ي جدي كنت عايز اقول لحضرتك.... كارمن وقد احمرت وجنتها بسبب معرفه م يفكر به مروان:_ مقاطعه لحديثهم انا كدا هتاخر ي جدو همشي انا مروان :_ ي بت مش قولت هوصلك كارمن بتذمر :_قولتلك مية مره انا مش بت انا كارمن مروان :_طاب يلاا ي ست كارمن وذهبوا لخارج القصر وركبت كارمن بجانب مروان كارمن :_ كدا ي مروان انا بت مروان :_ انتي اجمل بت شتفتها عيوني ومسك يدها وبدأ ف اخرج نغمات من فمه ويغني اليها "صاحبة الصون والعفاف احلى واحدة في البنات اللي عمري قلبي شاف زيها في المخلوقات تسمحيلي برقصه هادية تسحميلي بقرب منك حلم عمري تكوني راضية عن وجودي بس جنبك يا خلاصة الجمال يانشيد العاشقين يا اجابة عن سؤال كان شاغلني من سنين كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقا اساس حكايتي والاجابة كانت انتي انتي كنتي غايبة فين كارمن متناسيه موقفها واسرعت ف احتضانها له وتتفوه بكلمات هوس كلمات جعلت قلبه يتصارع بدقاته فكان يكفي احتضانها له بل زادته بكلماتها مروان انت اجمل حاجه ادهالي ربنا انا بحمد ربنا انه يحفظك ليه وتحبني كل يوم اكتر من قابله مروان انت مش هتسبني صح مروان وقد امسكها من ذراعيها برفق :_انتي بتقولي اي انا م بصدق اقرب منك خطوه انا مستني اليوم ال تبقي تخصيني انا بس فيه مستني يوم ارتباط اسمك ب اسمي ويبقي ليه قطعه من كارمن تقولي ي بابا كارمن بدموع وصياح :_ مرواااان مروان :_ اي ي بنت المجنونه ف اي كارمن :_ السيكش ضاع عليه مروان :_يحرق السيكش ع اللي اخترعه ي شيخه طااب والله م انتي رايحه المخروبه دي انهارده واخذ يسوق بسرعه جنونيه مما قذف بداخلها الرعب كارمن:_مروان انا خايفه اووي اهدا شويه مروان:_ لف مروان يده حول خصرها مما جعل العصافير تترقص ف معدتها من السعاده خايفه وانا معاكي وفي سرعه البرق هزت كارمن راسها ب النفي واطمئن قلبها --------------------- وفي كليه العلوم نجد الفتاتان يضحكان بصوت مائل للعلو ويأتي شاب يبدأ ف معاكسة سيلا الشاب:_ي صباح الفل هو ف كدا ي قمر انت سيلاا :_اي متخلف انت امشي من هنا دا الزباله بقت تتكلم اليومين دول وكاد الشاب ان يتطاول بيده عليه ولكن اوقفه لكمه اسقطت به ارضا ادم بصياح :_ قدامي ي محترمين وجرجوا من الجامعه بواسطه ادم الذي تتطاير من عينيه جمرات الجحيم ادم :_قولتولي بقاا اي ال حصل سيلا :_ والله م حصل حاجه كل الموضوع ان كنت بضحك مع نو.. ادم بغضب:_ ي بجحتك بتضحكي بضحكتك دي ومش عايزاه يعكسك سيلا لتمتص الغضب منه :_ادم انا عايزه دريم بارك ادم بتسكر :_ انتي قولتي اي سيلا بتذكر :_انا ونور عايزين نروح الملاهي ادم وبعد ادراكه ان هناك من يراقب الحديث اتجه بسيارته الي مدينه الملاهي دون التفوه بكلمه ------------------------ في احد شركات عز الدين يدخل مروان وبيده معشوقته كارمن الي مكتبه مروان :_ القمر يشرب اي كارمن :_مين ي مروان البت ال برا دي مروان :_بت مين ااااه قصدك فريده دي المساعده بتاعتي كارمن بمكر :_طاايب خليها تجبلي قهوه مروان:_ بس انتي ي حبيبتي مبتشربيش قهوه كارمن :_يووه بقاااا وتخلي فريده ال تجبهالي اصل انا حبيتها اووي مروان بغير اطمئنان لما تخطط اليه صغيرته :_ طايب اما نشوف اخرتها وفعل مروان م تريده حبيبته ---------------------- عند دخولهم لمدينه الملاهي انطلقت نور الي احد الالعاب فهي تعشق تلك الالعاب ويقف ادم وسيلا سيلا:_ انا عايزه اركب اللعبه دي بس خايفه ممكن تركبها معايا ادم :_ مش قبل م تعيدي ال قولتيه ف العربيه سيلا بتذمر طفوليه :_عشان خاطري ي ادم ادم :_عيون ادم هو دا المطلوب وانهي كلامه بضحكه هي تعشقها طايب مش هتبقي خايفه وانتي معايا سيلاا:_ عمري م هخاف ي ادم طول ما انت معايا ادم :_ بمجرد نهي سيلا لجملتها وحملها بين ذراعيه واخذها لاحدي الالعاب التي لا يوجد به احد سواهما واخذت كارمن تحاوطه بيديه الصغير ب النسبه لجسده الرياضي الجذاب وتضع راسها ع صدره مما زاده جنون بها وهو الاخر يلف يده حول خصرها ويميل براسه ع راسها ---------------------- وف مكتب مروان هناك من تدق الباب مروان :_ ادخل تدخل فريده وهي تحمل القهوه وتبدأ ف مناوله مروان قهوته ولكن منعتها كلمات كارمن كارمن:_ انتي بتعملي اي هاتي واخذت كارمن من يدها مشروب مروان وهي تتبختر ف مشيتها حتي سكبت القهوه ع فريده مما جعلها تتنطط فرحا مروان :_ قفز من مكتبه ع تأوهات فريده واخذ يساعدها ولكن منعته صوت كارمن وهي تتألم ااااه مروااان الحقني بطني بتوحعني اووي ولكن اخذ مروان حبيبته فبرغم عملة حبيبته ولكن عند موازنه حبيبته بفريده تفوز حبيبته وبجداره وحمل كارمن بين ذراعيه وخرج وهو ف طريقه للخارج طلب من احد العاملين مساعده فريده ف مكتبه مروان وهو يسرع ب السياره خوفا ع حبيبته كارمن ؛_ مروان احنا رايحين فين مروان؛_ ع الدكتور طبعا كارمن :_بس انا كويسه مروان ؛_ قصدك اي كارمن بخجل :_ يعني انا عملت كدا عشان بصراحه كنت غيرانه عليك مروان بغضب :_ انتي بتهزري انتي ازاي تعملي حاجه زي كدا انتي اتجننتي صح انتي فعلا طفله واخذ يعاود الي القصر وما ان وصل حتي تركها ف السياره دون التفوه بكلمه ودلف الي القصر ف غضب ثائر
عدد المشاهدات : 71
أضيف يوم : 17/08/2019