الموقع على فيسبوك
لاحقا

روايات حلوه وشيقة

رواية هوس عشقك
البارت 05
دخل مروان القصر دون ان يتفوه بكلمه وصعد لاعلي ودلف الي غرفته حتي يحميها من غضبه وكذلك كارمن صعدت لغرفتها فقد كانت تظن انه سيسامحها وانها لا تهون عليه ولكنها هانت عليه وظلت الدموع تترقرق من عينيها حتي جفت جفونها وتكورت ف سريرها حتي غلبها النوم ----------------------- وفي احد المطاعم الفاخره يجلس ادم مع اهم فتاتان ف حياه اخته ومعشوقته نور :_ بعد اذنكو ي جماعه هروح التواليت وغادرت نور الطاوله ادم :_ اي رايك بقاا ف برنامج انهارده سيلا وهي تستمتع بأكل الايس كريم :_جميل اوووي ي بخت نور بتفسحها ادم بمكر :_ و ي بخت اكتر ال هتبقي مراتي سيلا محاوله تغير مجري الحديث:_ادم هو انا ممكن اطلب طلب ادم :_ استر ي رب قولي سيلا:_ماما عازمه نور بكرا ع العشا وعايزاها تيجي وطبعا سياسه حضرتك بترفض ادم :_ اه طبعا مينفعش تطلع متاخر كدا نور بتذمر :_ اشمعنا انا جيت ف الحفله ادم بمكر :_عشان عمر كان معاكي انما نور هتروح مع مين سيلاا وقد فهمت مراده:_خلاص تقدر تيجي معاها وانا هخلي عمر يعزمك ادم :_ وب النسبه لموضوع سياستي دا انتي لازم تتعودي عليه عشان هيبقي شديد اووي معاكي وفجاءه دلفت نور عليهم سيلاا ببهجه :_ نور ادم وافق نور بسعاده وقد قفزت من مكانها لتقبل اخيها سيلاا بغيره :_اي ي نور مينفعش كدا اي ال عملتيه دا نور جاهده ف كتم ضحكتها :_ اي بنتي دا اخويا يعني عادي سيلاا _ ايواا عادي انا وعمر ع طول كدا اصلا وقد بدأت الغيره ع نور ولكنها لم تتفوه بكلمه بسبب وجود اخيها ولكنها اكتفت برمقها بنظره حاقده ادم :_ والشياطين تترقص امامه :_ يلااا ع بقاا البيت ولا هنقضيها كلام ----------------------------- وفي قصر عز الدين وفي احد الغرف تجلس رحمه احمد :_ شوفتي ي رحمه اخيرا ادهم هيرجع رحمه :_ بتتكلم بجد دا وحشني اووي الواد دا ولا اخته يعيني هتفرح اووي لما تعرف احمد :_ وهتفرح اكتر لما تعرف انه مش هيرجع تاني رحمه :_ ربنا يسعد ايامهم ي رب ---------------------- ندا وهي تجلس ف غرفتها تكاد يغشي عليها من الفرحه نعم فقد علمت بمجئ ادهم من سماع مكالمه ابيها فهو صديق طفولتها وكان يعشقها ولكنها كانت مازلت طفله ولكنه ظل محتفظا بحبه حتي تكبر ملاك رحمته وظلت تخطط ماذا ستفعل ب الغد لرؤيته ------------------ وعند وصل سيلا لمنزلها دلفت الي غرفه عمر لتخبره بمجي نور سيلااا :_عمر انا عايزاك تكلم ادم وتعزمه ع العشا عشان نور تعرف تيجي عمر عند سماع اسم سندريلته انتبه لحديث اخته :_ هي نور جايه عندنا بكرا سيلااا :_ ايوا اومال انا بقول اي بس من الصبح المهم كلم ادم عمر:_ طاايب هبقي اكلمه ي اسولتي ي عثل انتي سيلاا:_ مبتعرفوش قمتي ف البيت دا غير وقت المصلحه عمر بمرح :_ امشي ي بت اطلعي برا وتفر سيلاا هاربه من اخيها وتدلف الي غرفتها تبدأ ف تغير ثيابها وتدلف الي المرحاض و تخرج لتؤدي فريضتها م ان انهت فريضتها حتي انقضت ع سريرها واخلدت ف النوم ________________ وفي صباح يوم جديد واشراق الشمس الذهبيه تفيق ندا من نومها ع صوت العائله فعلمت ان ادهم وصل ف اسرعت الي المرحاض وارتدت ملابسها واحكمت حجابها الطاغي جماله عليها ونزلت مسرعه لتحتضن ادهم بلهفه ولا تعرف اثر هذا عليه وظل مخدرا من احتضانها له فكانت جميله كاللعنه بعينيها البندقيه وظل يحدق بها وكأنه نسي من يكون لم يعرف لما اشعلت قلبه باخذها بين ذراعيه وكأنه لم يري امرأه من قبل فهي اول امرأه تشتعل نيران قلبه لأجلها لتقاطعه من شرودها ندا :_ كدا ي ادهم كل دا سفر مش فاكرنا خالص ادهم :_ اديني جيت اهه وهتزهقوا مني وكمان قاعد ع قلبكو مش مسافر ندا:_ اخيرا رضيت عننا ادهم ف خياله :_ كيف تتهميني ي صغيرتي هكذا فأنا لا انساكي وعندما اقرر كي لا اتعذب ف حبك يصبح الاشتياق اضعاف رحمه قاطعه شروده :_ سبيه بقا شويه ي ندا يستريح شويه ادهم :_لا ي عمتو سبيها دي وحشاني اوي ندا :_ لا تدرك ماذا حدث بها نتيجه تلك الكلمه عليها فكادت ان تجري عليه و تقول له انها اشتاقت اكثر لكلماته المعسوله بالغزل رحمه :_ يلا ي حبيبي اطلع غير هدومك وانزل هيكون كله نزل يفطر وتشوف مروان وكارمن هتفرح اووي لما تشوفك ادهم :_ وهي كمان وحشاني اووي هطلع وانزل ع طول ونظر لندا موجها لها حديثه اصل انا جعان اووي ي عمتو وكل الاكل ال هناك م يجيش جمب اكلك حاجه ي قمر رحمه ؛_ يخليك ليه ي حبيبي وتركها ادهم :_ صاعدا لاعلي متجها لغرفته تاركها غارقه ف كلامته فهي ليست مجرد كلمات بل هي نغمات والحان لا يفهمها غير عاشق ومعشوقه فجعلها تائهه سابحه ف بحور كلماته المعسوله ب الغزل دون شئ اخر فهو اثار ف داخلها مشاعر من التوتر وكانت كارمن ف ذلك الوقت تخرج من غرفتها بحرص حتي لا تلتقي به فهي خجلت من فعلتها ف ذلك اليوم ثم خرجت ونزلت الي الطابق السفلي من القصر وجدت ندا جالسه سابحه ف خيالها مبتسمه ف شرودها كارمن :_ ف اي ي ندا مالك تايهه كدا ليه ومالهم مهتمين ب البيت انهارده اووي ندا بسعاده فشلت ف اخفائها :_ ادهم ي كارمن رجع ومش هيسافر تاني كارمن بسعاده مختلطه ب الاشتياق :_ادهم هو فين وكان ف ذلك الوقت قد دلف عليهم ادهم بصحبته لمروان كارمن وقد سبقت قدمها فمها ف التحدث واسرعت الي ادهم وحاوطها بذراعيه يكاد ان يكسر ضلوعها واخذ يسبح بيديه حول خصرها مما جعل مروان تترقص امامه الشياطين كارمن :_ سبتيني كل دا لوحدي انا محتجالك اووي مروان :_ وقد حس ب الذنب اتجاهها وقرر ان لا يغضبها بعد الان فهي طفلته يحق لها الذنب ادهم حتي يكسر ذلك الحزن :_ ف اي ي ندا هو انتو بتعذبوها هنا ولا اي ف اي بس ي كامن بقا دا استقبال تستقبليني بيه انتي مشفتيش ندا استقبلتني ازاي ولا اي ندا بخجل وجائها شعور داخلي ب التوتر ورفعت يدها تتأكد من اعتدال حجابها ثم رفعت نظرها تحاول ان تعود لإتزانها بقا كدا ي كارمن هتخلي ادهم ياخد عننا فكره غلط كارمن بضحك :_لا انتي ب الذات تسليه ٢٤ ساعه تفوهت بتلك الجمله مما اسرع الجميع ب الضحك رحمه:_يلاا ي ولاد الفطار جاهز يلااا ي ادهم زمانك جعان ي حبيبي من السفر ودلفو الي الطاوله حتي اتي ادم ادم:_ ادهم اخيرا ي بني ليك وحشه كل دا سفر ادهم :_ خلاص ي ابو نسب قاعد هنا ع طول ادم :_ ابونسب انت لسه ف الحوار دا ادهم :_ي عم ع بركه الله مما تسبب ف خجل ثائر فهي تعلم انه يقصد مشاكستها وما ان انهو وجبه الافطار حتي ذهبوا الشباب الثلاثه الي الشركه جلست ندا وكارمن ف الحديقه كارمن :_ شوفتي ي ندا مروان مكلمنيش ازاي ندا :_ اي ال حصل اكيد ف حاجه كارمن وقد سردت عليها م حدث ندا بضحك :_ ي بنت المجنونه كارمن :_ ي سلام يعني لو وكان ادهم عمل كدا كنتي هتتصرفي ازاي ندا :_ ي مجنونه انتي هو مروان عمل حاجه عشان تقولي عمل زيه كارمن :_ يووه بقا ي ندا م انا كنت غيرانه اووي وفجأه دلفت عليهم نور ندا :_ مساء الخير ي ختي اي كل دا نوم نور :_ اصل عندي مناسبه النهارده عند سيلا ندا ب استهزاء :_ قولتيلي 😂 المهم خلينا ف الغلبانه دي الاول هي ومروان وقد حكت لها ندا م حدث مع كارمن نور بعد تفكير :_عندي ليكي حته فكره بمليون جنيه ليكي انتي وندا الفتاتان بلهفه :_ قولي قولي نور :_ تروحلهم الشركه وحضرتك تروحي لمروان وانتي ل ادهم ي حماره ي الي اعرف ب الصدفه من ماما انه جه الفتاتان طبعت كل منهما قبله ع خديها وذهبا ليرتدو ملابسهم ويغادروا القصر نور بصياح :_ طااب والله اما اشوفكوا لينا قاعده وف الشركه نجد الشباب كل منهما ف مكتبه وادهم مع ريم مساعده المدير العام للشركه ليتطلع ع شئونها وبعده مده ليست بقصيره دلفا الفتاتان الي الشركه وذهبت كارمن الي مكتب مروان فنظرت ولم تجد فريده حتي تعتذر منها فهي ادركت مدي خطأها ثم دلفت الي مروان فنظرت اليه نظرة توسل واستعطاف وما الا ثواني واستجاب لها مروان كارمن جاهده ف اخفاء دموعها :_ اسفه مروان بحنان :_ انا ال اسف مكنش ينفع ابعد عنك حتي ولو يوم انتي متعرفيش اي ال كان بيحصل فيه وانتي بتحضني ادهم وتعيطي حسيت ان انا ال المفروض ابقي مكانه كارمن ؛_ خلاص اوعدك مش هكررها انا اصلا كنت جايه عشان اعتذر منها هي فين مروان ؛_ نقلتها لقسم تاني عشان حياتي ماتزعلش كارمن :_ حتي وانت زعلان مني مروان وهو يستند بجبينه الي جبينها :_ عمري م ازعل منك اصلا ي عبيطه ---------------- ندا وهي متجهه لمكان ادهم راته يتحدث مع ريم فذهبت اليهم ورمقت ريم نظرت حقد وغيره ادهم عند رؤيته لتلك القطه المشاكسه:_ خلاص ي انسه ريم اتفضلي انتي دلوقت ندا :_انت كنت بتعمل اي معاها ادهم :_ كنت بتعرف ع الشركه والاداره ندا :_ وملقتش غير البت الحلوه دي ادهم بابتسامه تظهر تلك الغمازتين المحفورتين بجداره :_ماشاء الله بت وحلوه اه منكوا ان كيدكن عظيم فعلا ندا:_ ادهم انت بتهزر والله اعلم كنت بتعمل اي وانت مسافر ادهم :_ وقد جعل عيناه تطوفان بعيناه مما زاد من خجل ندا رغم انها قد اعتادت ع نظرات الإعجاب منه ولكنه يهيبها بمشاعره عمر م اي بنت من احفاد حوا تعادل النظر ف عيونك ي عيون ادهم ندا :_ادهم انت بتحرجني ادهم :_وقد اثاره تلك الاحمرار وقد طبع قبله ع حبينها وحدق نظره ف عينيها هو احنا لسه قولنا حاجه وغمز لها ف نهايه جملته وفجأه قد اتت اليهم كارمن ومروان يلااا ي معلم ادهم :_ فين ادم ندا :_ دا عنده مشوار مغ نور يلااا احنا وقد لف كل منهما مع اخيها ف سيارته وذهبوا الي القصر -------------------- وف مكان اخر ف شقه سيلا تحديدا يدق الجرس فتسرع سيلا اليه وقد ارتدت فستان ب اللون الابيض يعلوه فراشات ب اللون الزهري وحجاب بنفس اللون وقد تمردت بعض خصلات شعرها الحريري فكانت فعلا فاتنه تمشي ع الارض وم ان راها ادم حتي وجه عيناه عليها دون تحريك رمش من عيونه وجاء عمر ايضا وما ان رأي نور حتي سلبت عقله وظل شاردا وجاءت الحاجه كوثر والدت سيلا اخرجت كل من الثنائي من شروده :_ اي ي سيلا هتوقفيهم كدا ي بنتي ع الباب اتفصلو ي حبايبي ودلفوا الي الدخل وجلس كل منهما بحانب اخيها ولكن سيلا ارادت ان تخرج وتترك نور وعمر بمفردهما سيلا ادم م تيجي نقف برا الجو حر اووي وخرج ادم وسيلا للجارج ف النافذه ادم :_ قولي انك عايزه تقفي معايا سيلا :_ بطل غلاسه وبعدين افرض ي سيدي انت تطول انهت جملتها حتي وجدت نفسها محصوره ف الجدار بين يديه القويتين ادم :_ هتخليني افقد صبري سيلا :_ لا اهدي كدا ي بشمهندس وهربت من بين يديه وظلوا يتحدثون وف الداخل بدأت نور الحديث نور :_ ممكن اعرف ليه التغير دا عمر مقلد صوتها الانوثي لوسمحت انت مجرد اخو صحبتي عايزني اكلمك ازاي يعني نور محاوله ف اخفاء ضحكتها ولكنها خانتها وفرت منها عمر :_ نور متضحكيش وانا زعلان منك هتخليني معرفش اخد موقف بتسحريني بيها وقد اقترب منها انا كنت فاهم انك مخطوبه عشان كدا حاولت ابعد عنك بس م دام كدا بقاا انا اولي من الغريب هكلم ادم ف الموضوع دا بكرا وانهي كلامه برفع حاجبه لاعلي نور :_ بتتكلم بجد صح وكادت ان تحضنه بيديها ولكن منعها دلوف والدته كوثر :_ يلا ي ولاد يلا ي سيلا الاكل جاهز وجلسوا ع الطاوله ادم :_ تسلم ايدك ي طنط كوثر :_ تسلم ايد ال طبخت وهي تشير الي ابنتها ادم ووجه نظره لسيلا لا تسلم ايدك وهمس بجانب اذنها ايواا كدا الواحد يطمن ع مستقبله وم ان انهي الجميع العشاء حتي دلفو الي احد الغرف وظل كل منهما مع معشوقته حتي حان موعد الاستئذان وودع ادم عمر وعائلته وخرج هو واخته وتوجهو الي القصر
عدد المشاهدات : 50
أضيف يوم : 17/08/2019